Usuwanie filtra Google

Kara nałożona przez Google istotnie przyczynia się do spadku widoczności strony w wynikach wyszukiwania. W przypadku gdy termin nagłego spadku na stronie ma miejsce w tym samym czasie, w którym opublikowane zostały nowe algorytmy Google, najprawdopodobniej na stronę został nałożony filtr. Rozwiązaniem tego problemu jest skorzystanie z usługi usuwania filtra Google.

 

 

Jak skutecznie pozbyć się filtra Google?

Powrót do wyników wyszukiwania - to możliwe

Kara Google - jak ją rozpoznać

Spadek ilości zapytań na stronie internetowej wcale nie musi oznaczać tego, że Twoja oferta nie jest już atrakcyjna. Przyczyna może wynikać ze zjawiska utraty pozycji na pierwszej stronie wyników Google lub być efektem zupełnego zniknięcia z wyszukiwarki. To właśnie te czynniki powodują, że sprawiają, że klienci nie docierają do Twojej strony w sieci.

Jeśli nagły spadek odwiedzin na stronie miał miejsce w tym samym czasie, w którym opublikowane zostały nowe algorytmy Google, to najprawdopodobniej strona została usunięta z wyników wyszukiwania Google. Mamy wtedy do czynienia z klasycznym przykładem nałożenia filtra.

 

Statystyki ukaranej strony mogą wyglądać tak, jak na załączonym wykresie:

Na ile bezpieczna jest twoja strona?

Kto jest narażony na nałożenie filtra przez Google i w jaki sposób wyłączyć filtr?

Google stawia sobie za cel dostarczanie internautom jak najbardziej funkcjonalnych i czytelnych stronktóre zawierają wartościową treść. Masz wpływ na to, w jakim stopniu Twoja strona będzie odpowiadała temu opisowi. Osiągnięcie pożądanego efektu jest wynikiem rzetelnej rozbudowy treści oraz optymalizacji kluczowych elementów serwisu. Niektóre firmy podejmują jednak praktyki, które powodują obciążenie pozycjonowanej strony karą. Można tutaj wymienić takie działania jak:

  • ukrywanie treści,
  • nadmierne nasycanie frazami kluczowymi tych tekstów, które nie prezentują wartości merytorycznej,
  • użytkowanie zaplecza SEO z linkami.

W celu usunięcia takich sttron z wyników wyszukiwania, Google podejmuje regularną praktykę publikacji algorytmu sprawdzającego wartość stron internetowych oraz linków przychodzących.

Jak to robimy? Sam zobacz

W jaki sposób pozbyć się filtra Google? Dowiedz się na czym polega proces bezpiecznego zdejmowania filtra i w jaki sposób powróć do satysfakcjonujących wyników wyszukiwania

W sytuacji gdy kara wynika z algorytmu Pingwin:

 

  • analizujemyprofil linków przychodzących
  • poddajemy dokładnej analizie każdy link z osobna
  • wskazujemy linki spamerskie, które posiadają niską jakość
  • korygujemy lub całkowicie usuwamy szkodliwe linki
  • dla linków, które nie dają się usunąć, przygotowujemy raport „disavow”
  • monitorujemy każdy link, który został zgłoszony do usunięcia
  • odwołujemy się od decyzji Google, jeśli zachodzi taka potrzeba
  • tworzymy strategię odzyskania pozycji i skutecznie budujemy naturalny, bezpieczny profil linków przychodzących

 

 

Jeśli kara jest następstwem algorytmu Panda:

 

Algorytm Panda jest odpowiedzialny za sprawdzanie jakości treści znajdujących się na Twojej stronie. Negatywna ocena może wynikać z: duplikacji treści, niskiej czytelności treści, zbyt krótkich tekstów, które posiadają nadmierną ilość słów kluczowych, przez co tekst staje się nienaturalny. Praca nad powrotem strony do top 10 dotyczy więc pracy nad jej zawartością. W jaki sposób pozbyć się usunąć filtru Google? Jest to możliwe za sprawą:

  • audytu mającego na celu ocenę jakości każdej podstrony
  • analizy witryny pod kątem błędów
  • tworzenia wartościowych treści
  • optymalizacji strony pod kątem jej funkcjonalności

 

 

Do tej pory opublikowane algorytmy

Do chwili obecnej Google wdrożyło imponującą ilość różnych algorytmów, z których każdy odnosił się do innego zagadnienia związanego. Mogło być to związane z potencjalnymi działaniami SEO lub z zawartością strony internetowej. Jak sprawdzić, którym filtrem Google została objęta nasza strona? W tym celu dobrze jest poznać cechy charakterystyczne poszczególnych algorytmów:

Panda

Algorytm monitorujący jakość treści znajdujących się na stronach internetowych. Jeśli strona nie spełnia postawionych wymogów treściowych, to pomimo dalszej obecności w wyszukiwarce, traci jednak wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Co dokładnie sprawdza Panda?

  • Stopień unikalności treści
  • Jakość i objętość treści
  • Budowę tekstów, stopień ich przejrzystości, a także zakres edycji
  • Aktualność publikowanych treści
  • Wartość, jaką treść wnosi dla czytelnika – dodatkowe elementy: zdjęcia, video, wykresy

Kto znajduje się w strefie ryzyka?

Firmy, które publikują teksty zawierające błędy, będące mieszanką sztucznie zestawionych fragmentów pochodzących z innych tekstów. Całość tworzy więc niepożądany duplikat, który nie jest spójny.

pingwin

Jego zadaniem jest eliminacja spamu w wynikach wyszukiwania. Nieprawidłowości wykryte za pośrednictwem Pingwina skutkują całkowitą eliminacją z wyników wyszukiwania Google.

Co sprawdza pingwin?

  • Jakość linków przychodzących i stopień korzystania z płatnego zaplecza
  • Zawartość i zagęszczenie słów kluczowych w danym tekście
  • Jest wyczulony na zbyt dużą ilość podlinkowanych fraz, które zostały poddane optymalizacji
  • stopień ukrywania treści
  • Obecność praktyk Black Hat

Kto jest zagrożony?

Firmy wykupujące linki, które mają prowadzić do ich strony, przedsiębiorstwa publikujące na swojej stronie bezwartościowe treści, złożone w dużej mierze z nienaturalnie brzmiących fraz, podlinkowane do jednej strony.

koliber

Weryfikuje kontekst stron internetowych. Sprawia, że do wyników wyszukiwania trafiają zarówno strony zawierające w treści konkretne słowa kluczowe, jak i ich synonimy czy treści nawiązujące tematyką do zapytania użytkownika.

Zastosowanie tego algorytmu przyczynia się dodiametralnej zmiany sposobów dostosowania wyników wyszukiwania do konkretnego zapytania. Koliber stanowi kontynuację Pandy i Pingwina, w związku z czym stanowi połączenie wymogów zawartych w obu tych algorytmach.

gołąb

Ten algorytm wprowadził przetasowania w lokalnych wynikach wyszukiwania. Powiązał bliżej wyniki organiczne w sieci wyszukiwania z wynikami wyszukiwania w Google Maps. 

widoczni oficjalnym partnerem google

Naszą skuteczność i jakość potwierdzają certyfikaty Google. Są one dla Ciebie gwarancją, że współpracujesz z profesjonalistami.

Poznaj historie sukcesu

20-krotna dynamika wzrostu sprzedaży.

Ponad 3500 fraz w czołówce wyników google.

więcej

Sprawdź szczegóły

Sprawdź a szczegóły

W czołówce Google na wszystkie nazwy modeli oferowanych samochodów

więcej

Sprawdź szczegóły

Sprawdź a szczegóły

3 razy więcej rezerwacji.

Ponad 9000 fraz w czołówce wyników Google.

więcej

Sprawdź szczegóły

Sprawdź a szczegóły

Aż 40% sprzedaży
z reklam Adwords

więcej

Sprawdź szczegóły

Sprawdź a szczegóły

Sprawdź pozostałe historie sukcesu

W marketingu internetowym przede wszystkim liczy się skuteczność w postaci pozyskanych konwersji.
Bo przecież kampanie, w które inwestujesz, muszą się opłacać.

Nasze kampanie Finansują się same

Wyślij zapytanie i sprawdź

Z nami będziesz w dobrym towarzystwie: