Optymalizacja strony

Optymalizacja strony internetowej

Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google wynikają w dużej mierze z budowy, jakości i poprawności strony internetowej. Optymalizacja strony, czyli on-page SEO opiera się na kilku podstawowych krokach, od których każda agencja rozpoczyna prace nad pozycją strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Optymalizacja SEO ma za zadanie przystosować stronę internetową do wymagać Google i tym samym umożliwić jej pozycjonowanie.

 

On-Page SEO – najważniejsze kroki

Wewnętrzna budowa serwisu

Aby strona pojawiła się w wynikach wyszukiwania Google lub każdej innej wyszukiwarki, musi zostać zaindeksowana. Serwis powinien więc bazować na schemacie wewnętrznego linkowania, który pozwoli na indeksację nie tylko strony głównej, ale także wszystkich podstron. Przy tym będzie odzwierciedleniem tematyki serwisu, prezentując się robotom Google jako wartościowa, tematycznie spójna witryna. Przed indeksacją chronimy jedynie podstrony, które nie powinny znaleźć się w wynikach wyszukiwania, np. strona koszyka w sklepie internetowym. W tym wypadku optymalizacja strony www polega na opracowaniu schematu zależności pomiędzy podstronami i nadaniu im określonej hierarchii.

 

Unikalne i poprawne metadane

Optymalizacja strony internetowej obejmuje również odpowiednią budowę adresów URL, title oraz description. Dobrze, gdy adres URL nawiązuje do zawartości danej strony oraz jej nagłówka. Korzystnym rozwiązaniem jest również wprowadzenie jednolitego stylu adresów URL nadawanych nowym podstronom, aby zachować spójność budowy całego serwisu. Temu krokowi optymalizacji SEO podlegają również elementy graficzne na stronie, które powinny zawierać odpowiednio skonstruowaną nazwę i opis „alt”.

 

Wartość tekstów i plan działania

Teksty opublikowane na Twojej stronie internetowej w dużej mierze decydują o jakości i popularności serwisu. W ramach pozycjonowania i optymalizacji konieczna może być rozbudowa istniejących treści o istotne frazy, pozbycie się duplikacji treści oraz przygotowanie strategii tworzeniach kolejnych tekstów. Elementem tych działań optymalizacyjnych jest także profilowanie lingwistyczne, czyli dobór słów kluczowych, na które strona powinna wyświetlać się w top 10 Google.

 

Bezbłędny kod HTML

Błędy w kodowaniu strony nie zawsze muszą negatywnie wpływać na jej pozycję. Unikaj błędów, które uniemożliwiają robotom Google indeksację stron. Źle napisany kod z nadmierną liczbą dodatków, może również wpływać na czas ładowania się strony, co także brane jest pod uwagę przez Google podczas oceny jakości strony. Praca nad optymalizacją kodu strony ma również inne znaczenie – to na tym poziomie przygotowywane są przekierowania, wynikające z duplikacji treści i zmiany adresu URL.

 

Dostęp z każdego urządzenia

Optymalizując stronę www, zadbaj o poprawne wyświetlanie się strony na każdym urządzeniu oraz w każdej popularnej przeglądarce. W ramach optymalizacji pod urządzenia mobilne warto również poddać stronę RWD audytowi, który obnaży ewentualne niedoskonałości strony i zapobiegnie wykluczeniu jej z mobilnych wyników wyszukiwania.

 

Biznes stacjonarny online

W szczególności strony firm, które oferują swoje usługi w punktach stacjonarnych, powinny być zoptymalizowane w myślą o lokalnych wynikach wyszukiwania. W tym celu konieczna jest spójna identyfikacja lokalizacji firmy nie tylko na stronach witryny, ale również w katalogach branżowych i mediach społecznościowych. Działania te pozwolą na wyświetlanie się strony w wynikach wyszukiwania Google Maps. Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki Google Maps zwiększa szanse na pozyskanie klientów zarówno online jak i offline. 

 

widoczni oficjalnym partnerem google

Naszą skuteczność i jakość potwierdzają certyfikaty Google. Są one dla Ciebie gwarancją, że współpracujesz z profesjonalistami.

Poznaj historie sukcesu

20-krotna dynamika wzrostu sprzedaży.

Ponad 3500 fraz w czołówce wyników google.

więcej

Sprawdź szczegóły

Sprawdź a szczegóły

W czołówce Google na wszystkie nazwy modeli oferowanych samochodów

więcej

Sprawdź szczegóły

Sprawdź a szczegóły

3 razy więcej rezerwacji.

Ponad 9000 fraz w czołówce wyników Google.

więcej

Sprawdź szczegóły

Sprawdź a szczegóły

Aż 40% sprzedaży
z reklam Adwords

więcej

Sprawdź szczegóły

Sprawdź a szczegóły

Sprawdź pozostałe historie sukcesu

W marketingu internetowym przede wszystkim liczy się skuteczność w postaci pozyskanych konwersji.
Bo przecież kampanie, w które inwestujesz, muszą się opłacać.

Nasze kampanie Finansują się same

Wyślij zapytanie i sprawdź

Z nami będziesz w dobrym towarzystwie: