Audyt pozycjonowania

Audyt SEO strony internetowej

Niezależnie od tego, czy już prowadzisz działania w zakresie SEO czy dopiero to rozważasz, warto zlecić audyt SEO. Dzięki temu poznasz mocne strony swojej witryny, a także dowiesz się, nad którymi elementami jeszcze warto popracować, aby wykorzystać w pełni jej potencjał. Analiza SEO obejmuje badanie czynników, które mają wpływ na pozycje strony w wyszukiwarce.

audyt strony www analizuje:

  • poprawność kodu i budowy strony
  • optymalizację treści i metadanych
  • ryzyko otrzymania kary od Google
  • zastosowanie i dobór słów kluczowych
  • profil linków przychodzących
  • zastosowanie narzędzi analitycznych

Analiza SEO w kilku krokach

Strona przyjazna dla robotów

W tym kroku dokonywana jest ocena strony internetowej pod kątem dostępności dla Googlebotów i zaindeksowania wszystkich podstron. Aby to ocenić zastosujemy narzędzia, które wykryją ewentualne błędy w kodzie strony, uniemożliwiające działanie robotom Google. Pozwalają także wyeliminować przekierowania do stron z błędami. Takie usterki są przyczyną opuszczania strony przez użytkowników, którzy zamiast poszukiwanej informacji otrzymują stronę z błędem 404. Pierwszym krokiem do sukcesu jest więc zadbanie o funkcjonalność i poprawność strony.

 

Strategia publikowanych treści

Zawartość Twojej witryny – zarówno teksty, jak i metadane, stanowią ważny czynnik przy ocenie strony przez Google. Podczas audytu strony internetowej analizujemy teksty pod względem ich użyteczności dla pozycjonowania, tzn. czy zawierają frazy, czy są odpowiednio skonstruowane i czy są unikalne. Powinny być atrakcyjne dla internautów, a przy tym nie narażać strony na utratę pozycji w wyniku duplikacji treści. Równie istotne są poprawnie skonstruowane URL-e, tytuły stron oraz ich opisy. Sprawdzimy, czy żadne z tych elementów nie działają na niekorzyść witryny, utrudniając osiąganie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

 

Widmo pandy i pingwina

Ważnym elementem każdego audytu strony online jest wyeliminowanie czynników, które narażają stronę na otrzymanie kary od Google w postaci wykluczenia z wyników wyszukiwania. Jednym z takim czynników jest szkodliwy, budowany w nieprawidłowy sposób profil linków przychodzących. Sprawdzimy także potencjał Twojej strony w mobilnych wynikach wyszukiwania i wskażemy błędy, które mogą skutkować wypadnięciem także z mobilnych wyszukiwarek.

 

Narzędzia to podstawa

W ramach analizy SEO sprawdzimy również możliwość badania skuteczności działań SEO. W tym celu niezbędne jest prawidłowe dodanie kodu Google Analytics, dodanie strony do panelu Google Webmaster Tools, a także zapoznanie się z funkcjami płatnych i bezpłatnych programów, które pozwolą śledzić zachowanie użytkowników. Dzięki takim narzędziom nie tylko poznamy statystyki stron (liczbę odwiedzin, czas odwiedzin czy frazy, które najczęściej powodują odwiedzin), ale również otrzymamy wartościowe informacje związane ze skutecznością prowadzonych działań i możliwością jeszcze lepszej optymalizacji stron.

 

ELEMENTY AUDYTU POZYCJONOWANIA

  • jakie techniki pozycjonowania są wykorzystywane (etyczne ? White hat Seo lub nielegalne, grożące usunięciem strony z wyników wyszukiwania Google - ang. Black Hat Seo)
  • badanie skuteczności słów kluczowych - oceniamy trafność dokonanego wyboru słów kluczowych będących celem kampanii pozycjonowania. Doradzamy wybór tych, które oprócz zwiększenia ruchu na stronie (wzrost odwiedzin) spowodują przede wszystkim wzrost zainteresowania ofertą, a w efekcie wzrost sprzedaży i liczby Klientów.
  • badanie konkurencji pod kątem słów kluczowych na jakie prowadzi pozycjonowanie
  • analiza współczynnika konwersji - oceniamy jaki jest poziom realizacji założonych przez Ciebie celów (np. złożenia zamówienia lub złożenia zapytania ofertowego); ustalamy jak zwiększyć jego wartość przy zachowaniu aktualnego poziomu kosztów.
  • analiza stopy zwrotu z inwestycji - współczynnik ROI (ang. return on investment) - współczynnik kosztu reklamy do przychodów przez nią generowanych {Przychody - koszt) / koszt}. Analiza tego wskaźnika pozwala odpowiedzieć na podstawowe pytanie: ile zarabiasz lub tracisz inwestując w pozycjonowanie.
  • analiza słów kluczowych pod kątem skali współczynnika odrzuceń ? ustalamy słowa kluczowe, generujące tzw. ?puste odwiedziny?, podczas których odwiedzający opuszczają serwis po obejrzeniu strony głównej, nie zapoznając się z zamieszczoną w nim ofertą.
  • analiza czynników decydujących o tym kto zostaje Twoim Klientem, a kto nie.

Co dalej?

Po zakończonym audycie przygotujemy dla Ciebie plan działania, który pozwoli w pełni wykorzystać możliwości Twojej witryny. Dzięki skutecznym działaniom SEO i wyeliminowaniu przeszkód w postaci na przykład błędnego kodu czy duplikacji treści, przejdziemy do działań, które ściśle mają na celu zwiększenie liczby konwersji. Celem audytu SEO jest więc zaplanowanie działań, które nie tylko pozwolą na zbudowanie wysokich pozycji, ale również pozyskają na Twoją witrynę skuteczny ruch i wygenerują sprzedaż.

 

widoczni oficjalnym partnerem google

Naszą skuteczność i jakość potwierdzają certyfikaty Google. Są one dla Ciebie gwarancją, że współpracujesz z profesjonalistami.

Poznaj historie sukcesu

20-krotna dynamika wzrostu sprzedaży.

Ponad 3500 fraz w czołówce wyników google.

więcej

Sprawdź szczegóły

Sprawdź a szczegóły

W czołówce Google na wszystkie nazwy modeli oferowanych samochodów

więcej

Sprawdź szczegóły

Sprawdź a szczegóły

3 razy więcej rezerwacji.

Ponad 9000 fraz w czołówce wyników Google.

więcej

Sprawdź szczegóły

Sprawdź a szczegóły

Aż 40% sprzedaży
z reklam Adwords

więcej

Sprawdź szczegóły

Sprawdź a szczegóły

Sprawdź pozostałe historie sukcesu

W marketingu internetowym przede wszystkim liczy się skuteczność w postaci pozyskanych konwersji.
Bo przecież kampanie, w które inwestujesz, muszą się opłacać.

Nasze kampanie Finansują się same

Wyślij zapytanie i sprawdź

Z nami będziesz w dobrym towarzystwie: