Zmiana agencji SEM

Czy myślisz o zmianie agencji Sem?

za i przeciw

Profesjonalna agencja SEM jest parterem w biznesie, który pomaga pozyskać sprzedaż i zbudować pozytywny wizerunek firmy w sieci. Gdy brakuje efektu, wiele firm chce jak najszybciej zmienić agencję. Jak dobrze wybrać eksperta obsługującego kampanie Adwords, aby nie stracić na takiej zmianie? Podpowiadamy jak dokonać wyboru lub zmiany agencji SEM.

Jak wybrać agencję seo?

Liczy się pierwsze wrażenie

Już na pierwszym spotkaniu możesz rozpoznać styl komunikowania się pracowników agencji, ich podejście do klienta oraz zaangażowanie w budowę sukcesu Twojej firmy. To istotny aspekt, ponieważ inwestując budżet w Adwords, będziesz oczekiwać regularnego raportowania i gotowości na zmiany w kampanii w zależności od potrzeb Twojego biznesu. Wybierz agencję, która nie będzie czekała, aż zapytasz o przebieg kampanii, ale pierwsza przygotuje raport, wnioski i propozycje zmian w kampanii.

 

Cena nie zawsze wygrywa

Praca nad kampanią Adwords wymaga wiedzy, doświadczenia i czasu. Wystrzegaj się firm, które deklarują niskie ceny. Aby zachować opłacalność, zwykle korzystają z automatyzacji lub zlecają kampanie osobom spoza agencji, które nie zostały odpowiednio przeszkolone i nie mają doświadczenia pozwalającego na zaawansowaną obsługę kampanii Adwords.

Zaangażowanie w Twój sukces

Google Analytics daje możliwości mierzenia konwersji, np. w postaci wysłanych zapytań lub dokonanych zakupów. Jednak w zależności od rodzaju Twojego biznesu efekt reklam Adwords może przejawiać się w liczbie zapytań telefonicznych lub odwiedzin w sklepie stacjonarnym. Dobra agencja nie zadowoli się danymi z Google Analytics. Ważniejsze niż liczba odwiedzin jest generowanie realnych zysków, dlatego elementem poprawnie prowadzonej kampanii jest również pozyskiwanie informacji od klienta w zakresie realnej liczby zapytań i wpływu kampanii na sukces firmy.

Doświadczenie i certyfikaty

Agencja, która jest certyfikowany partnerem Google Adwords to najlepszy wybór. Opiekunowie kampanii w takiej agencji to często osoby, które odbyły szkolenia prowadzone przez Google, uzyskały certyfikaty w zaawansowanych egzaminach Google i na bieżąco wzbogacają swoją wiedzę, śledząc światowe trendy. Ciągłe doskonalenie w zakresie Adwords należy do obowiązków specjalisty ds. marketingu internetowego, dlatego współpracując z agencją zyskujesz także pośrednio jej wiedzę i doświadczenie.

Zmiana agencji nie zawsze na korzyść?

Dobry specjalista od marketingu internetowego zawsze spodziewa się najlepszych wyników swoich działań, ale nigdy ich nie zagwarantuje. Szczególnie w Adwords na efekt wpływ ma dużo więcej czynników niż tylko dobra reklama czy słowo kluczowe. W większości przypadków pierwsze tygodnie i miesiące kampanii to okres testowania i optymalizacji. Zyski nie pojawiają się od razu. Dotyczy to nie tylko Adwords, ale wszelkich innych działań reklamowych. Niekiedy jest to kwestia zbudowania wizerunku marki i rozpoznania grupy docelowej. Ocena działań agencji SEM na przestrzeni kilku pierwszych miesięcy nie jest więc uzasadniona. Zbyt częsta zmiana agencji nie daje szansy, aby kiedykolwiek przejść do kolejnego etapu kampanii, ponieważ każda kolejna agencja znów zacznie swoje działania od testów i optymalizacji. Jeśli Twoja firma jest gotowa na inwestycję w Adwords, budżet powinien przewidywać co najmniej rok działań, aby móc oczekiwać zysków i wzrostu liczby klientów. Po tak długim okresie współpracy możesz rzetelnie ocenić skuteczność agencji i pomyśleć o zmianie, jeśli efekty jej pracy nie są zadowalające.

 

5 oznak, że czas na zmianę agencji: 

 

  • nie otrzymujesz raportów ani wniosków z prowadzonych działań,
  • jako sukces kampanii uznawane jest wyświetlanie się reklam w top 3 i duża liczba odwiedzin, a nie realny zysk dla Twojej firmy,
  • Twoja kampania nie zmieniła się od miesięcy, mimo że Twoje usługi i produkty wciąż się polepszają i dostosowują do potrzeb klientów,
  • opiekun Twojej kampanii nigdy się z Tobą nie kontaktuje pierwszy i nie ma pomysłów na usprawnienie kampanii, a jedynie odpowiada na Twoje maile i telefony,
  • nie masz wpływu na kształt kampanii, treść reklam i dobrane słowa kluczowe, agencja nie konsultuje z Tobą trafności swoich decyzji, mimo że to Ty jesteś ekspertem w swojej branży

widoczni oficjalnym partnerem google

Naszą skuteczność i jakość potwierdzają certyfikaty Google. Są one dla Ciebie gwarancją, że współpracujesz z profesjonalistami.

Poznaj historie sukcesu

20-krotna dynamika wzrostu sprzedaży.

Ponad 3500 fraz w czołówce wyników google.

więcej

Sprawdź szczegóły

Sprawdź a szczegóły

W czołówce Google na wszystkie nazwy modeli oferowanych samochodów

więcej

Sprawdź szczegóły

Sprawdź a szczegóły

3 razy więcej rezerwacji.

Ponad 9000 fraz w czołówce wyników Google.

więcej

Sprawdź szczegóły

Sprawdź a szczegóły

Aż 40% sprzedaży
z reklam Adwords

więcej

Sprawdź szczegóły

Sprawdź a szczegóły

Sprawdź pozostałe historie sukcesu

W marketingu internetowym przede wszystkim liczy się skuteczność w postaci pozyskanych konwersji.
Bo przecież kampanie, w które inwestujesz, muszą się opłacać.

Nasze kampanie Finansują się same

Wyślij zapytanie i sprawdź

Z nami będziesz w dobrym towarzystwie: