Optymalizacja Konwersji

zwiększ efektywność wydając mniej

zmieniamy odwiedzających w kupujących

Optymalizacja konwersji (Conversion Rate Optimization) to proces, którego efektem jest wzrost liczby i współczynnika konwersji na zakładany cel. Celem może być dokonanie zakupu lub wysłanie zapytania, a namacalnym wynikiem jest Twój zysk.

Z nami zwiększysz efektywność kampanii reklamowych w sieci, zyskując więcej klientów przy zachowaniu lub nawet obniżeniu dotychczasowych wydatków.

 

 

optymalizacja konwersji

Optymalizacja konwersji (ang. Conversion Rate Optimization) to proces, którego efektem jest wzrost liczby odwiedzin generujących konwersje. Konwersją może być dokonanie zakupu lub wysłanie zapytania, a jej namacalnym wynikiem jest Twój zysk.

Podczas procesu optymalizacji konwersji, ulepszamy więc Twoją stronę, tak aby dostarczała użytkownikom dokładnie takich informacji, produktów i usług, jakich szukają, a w efekcie skłaniała do realizacji założonego przez Ciebie celu.

jak to robimy?

Analityka internetowa

Sprawdzimy, jakie zapytania w wyszukiwarce generują największą liczbę odwiedzin, a które z nich zwiększają liczbę konwersji. Analizujemy współczynniki jakościowe kampanii m.in współczynnik odrzuceń, czas pobytu na stronie, ścieżki prowadzące do konwersji oraz koszty pozyskania Klienta.

 

użyteczność strony

W procesie optymalizacji współczynnika konwersji najważniejsze są upodobania i oczekiwania Twojego  klienta. Dokonujemy kompleksowej analizy mocnych i słabych stron Twojego serwisu z punktu widzenia użytkowników, w razie potrzeby zasięgając ich opinii, a następnie modyfikujemy ją tak, aby uzyskać efekt w postaci większej liczby klientów dokonujących transakcji.

Baza skutecznych słów kluczowych

Duża liczba odwiedzin nie zawsze daje spodziewane efekty, jeśli jest generowana przez przypadkowe osoby. Warto zadbać, aby strona została zoptymalizowana na trafne słowa kluczowe. Sprawdzamy, które frazy przyniosły spodziewany zysk, a które były jedynie kosztem. Nieskuteczne słowa kluczowe zastępujemy tymi, które prowadzą do opłacalnej konwersji. Dzięki temu masz pewność, że trafią do Ciebie tylko naprawdę zainteresowani  Twoją ofertą użytkownicy.

 

Testy A/B i testy wielowymiarowe

Nasze działania w zakresie optymalizacji konwersji są zawsze mierzone. W tym celu stosujemy testy A/B. Porównują one efekty osiągnięte przez pierwotną i ulepszoną wersję Twojej strony. Inną metodą są testy wielowymiarowe, które pozwalają sprawdzić skuteczność konfiguracji poszczególnych elementów witryny, takich jak nagłówek, menu czy przyciski.

optymalizacja ŚCIEŻEK KONWERSJI

Droga klienta do dokonania transakcji lub wysłania zapytania powinna być krótka i prosta. Po analizie Twojej strony, proponujemy ulepszoną i przejrzystą ścieżkę zakupową, która zaprowadzi Twojego klienta do celu.  Jednocześnie eliminujemy wszystkie przeszkody na jego drodze oraz ograniczamy możliwości porzucenia ścieżki konwersji. Naszym celem jest zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

 

efektywna treść

Spójne i zrozumiałe komunikaty skierowane do klienta mogą sprawić, że nie tylko pozostanie na Twojej stronie na dłużej, ale również dokona zakupu czy wyśle formularz z zapytaniem. Planujemy więc rozbudowę treści, które będą zgodne ze słowami kluczowymi, na które pozycjonowana jest strona. Dbamy także o zamieszczanie w odpowiednich miejscach komunikatów Call to Action. Optymalizacja sklepu internetowego lub serwisów internetowych zawsze wiąże się więc z rozbudową i modyfikacją treści.

optymalizacja ŚCIEŻEK KONWERSJI

Ruch na stronę pozyskany za pomocą skutecznych kampanii SEO i SEM może nie przynieść spodziewanych efektów, jeśli strona docelowa nie została odpowiednio przygotowana. Na poziomie witryny powinna zostać przeprowadzona optymalizacja konwersji (CRO). 

Do najczęstszych przyczyn niskiego współczynnika konwersji można zaliczyć:

  • nieintuicyjne menu główne, ze zbyt wieloma przyciskami do wyboru
  • brak możliwości kontaktu bezpośrednio ze strony głównej
  • zbyt długo ładująca się strona lub strona z błędami
  • zbyt długi proces zakupowy
  • brak informacji dotyczących zakupów – regulaminu, sposobu, czasu i kosztów dostawy
  • brak informacji o firmie i ofercie, w tym takich danych jak: adres firmy, numer telefonu i adres e-mail
  • brak możliwości dokonywania płatności online lub problemy z dokonaniem płatności

Poza problemami wynikającymi ze stroną docelową, na optymalizację konwersji składa się również jakość obsługi klienta, a więc m.in. czas oczekiwania na odpowiedź ze sklepu, dostęp do konsultanta czy otrzymywanie informacji o postępie realizacji zamówienia.

CRO to nieodzowny element skutecznego marketingu internetowego. Nawet jeśli wymienione powyżej niedociągnięcia na stronie internetowej wydają się niewielkie, warto wziąć pod uwagę, że zwykle występują jednocześnie, skutecznie zniechęcając klienta do dokonania zakupu i powrotu na stronę.

jak poprawić efektywność kampanii

Prawdopodobieństwo pozyskania skutecznego ruchu z pozycjonowania lub reklam Adwords zależy od wielu elementów konfiguracji kampanii. Przygotowanie kampanii, która przyniesie wymierne korzyści w postaci sprzedaży, również jest ściśle związane z optymalizacją konwersji. Do działań poprawiających efektywność kampanii należy: 

1. Selekcja wspieranych kanałów ruchu przychodzącego – kilka tygodni działań pozwala stwierdzić, w jakim stopniu dany kanał ma wpływ na wyniki sprzedażowe. Dzięki temu można ponownie rozdzielić budżet, uwzględniając tylko źródła konwersji i zintensyfikować działania w wybranym obszarze. 

2. Dobór słów kluczowych odpowiadający celom firmy – jeśli celem jest budowa wizerunku, ogólne frazy związane z produktem będą odpowiednie. Jeśli jednak celem jest sprzedaż, lepiej unikać fraz typu „rowery opinie”, a skupić się na frazach, które prawdopodobnie wpisuje osoba zdecydowana na zakup: „rowery x sklep w poznaniu”, „rowery kup online” itp. 


3. Jasny przekaz
– warto komunikować to samo hasło zarówno w tekście reklamy, jak i na stronie docelowej. Dzięki temu użytkownik ma cały czas pewność, że jest na stronie, która oferuje dokładnie to, czego szukał. Obietnice z reklamy powinny mieć swoją kontynuację na stronie docelowej.

 

widoczni oficjalnym partnerem google

Naszą skuteczność i jakość potwierdzają certyfikaty Google. Są one dla Ciebie gwarancją, że współpracujesz z profesjonalistami.

Poznaj historie sukcesu

20-krotna dynamika wzrostu sprzedaży.

Ponad 3500 fraz w czołówce wyników google.

więcej

Sprawdź szczegóły

Sprawdź a szczegóły

W czołówce Google na wszystkie nazwy modeli oferowanych samochodów

więcej

Sprawdź szczegóły

Sprawdź a szczegóły

3 razy więcej rezerwacji.

Ponad 9000 fraz w czołówce wyników Google.

więcej

Sprawdź szczegóły

Sprawdź a szczegóły

Aż 40% sprzedaży
z reklam Adwords

więcej

Sprawdź szczegóły

Sprawdź a szczegóły

Sprawdź pozostałe historie sukcesu

W marketingu internetowym przede wszystkim liczy się skuteczność w postaci pozyskanych konwersji.
Bo przecież kampanie, w które inwestujesz, muszą się opłacać.

Nasze kampanie Finansują się same

Wyślij zapytanie i sprawdź

Z nami będziesz w dobrym towarzystwie: