Analityka Internetowa

pomiar, analiza i OPTYMALIZACJA

Nie można zarządzać czymś czego nie można zmierzyć

Nie można skutecznie zarządzać czymś, czego nie można zmierzyć.

Przez cały przebieg kampanii  monitorujemy statystyki internetowe i optymalizujemy najważniejsze jej wskaźniki.
Obserwujemy zachowania użytkowników na stronie, badamy jakość odwiedzin oraz przede wszystkim analizujemy skuteczność realizowanych działań.

Analityka internetowa jest głównym źródłem wiedzy o użytkownikach Twojej strony internetowej. Dzięki analizie z zastosowaniem Google Analytics, dostarczymy szczegółowe dane o każdym odwiedzającym oraz wnioski, które mogą poprawić efektywność tych odwiedzin. Sprawdź jak to robimy!

Analityka internetowa jest głównym źródłem wiedzy o użytkownikach Twojej strony internetowej. Dzięki analizie z zastosowaniem Google Analytics, dostarczymy szczegółowe dane o każdym odwiedzającym oraz wnioski, które mogą poprawić efektywność tych odwiedzin.

Co zawiera usługa analityki internetowej?

Dlaczego badamy takie statystyki stron internetowych jak liczba odwiedzin, konwersji czy współczynnik odrzuceń? Na czym polega analiza jakości odwiedzin? Dowiesz się z opisu naszej analizy internetowej:

ANALIZA SKUTECZNOŚCI

Rozumiemy, że wysoka pozycja w wyszukiwarkach i ruch na stronie jest ważny, najważniejszy jednak jest zysk jaki jesteśmy w stanie dla Ciebie wypracować.

Wspólnie z Tobą wyznaczymy cele i poznamy koszty ich realizacji.

Wszystko po to aby wyciąnąć trafne wnioski i inwestować Twoje środki tylko w sprawdzone i opłacalne kampanie.

Analiza jakości odwiedzin

Z nami poznasz dokładnie odwiedzających Twój serwis. Przeanalizujemy skąd do Ciebie trafili, jak długo przebywali na stronie lub jakie treści najczęściej oglądali.

Dowiemy się czy i dlaczego nie przesyłają zapytań ofertowych lub dlaczego opuszczają Twój serwis po obejrzeniu tylko strony głównej.

ANALIZA ZACHOWAŃ UŻYTKOWNIKÓW

Wykorzystamy specjalistyczne narzędzia rejestrujące, aby sekunda po sekundzie przeanalizować szczegóły pobytu użytkowników na Twojej stronie.

Sprawdzimy w jaki sposób się po niej poruszają, co sprawia im trudności, a także czy i dlaczego nie docierają do odpowiednich informacji.

Google Analytics w praktyce

wykorzystaj potencjał swojej witryny

Prowadzenie działań marketingowych online może być łatwo zmierzone i dzięki temu przynosić efekty znacznie skuteczniejsze niż wszelkie kanały promocji offline. Wszystkie niezbędne dane do analizy strony internetowej uzyskamy w darmowym narzędziu Google Analytics. Wciąż wzbogacane w nowe funkcje narzędzie dostarcza m.in. takich informacji jak liczba odsłon, czas odwiedzin oraz liczba konwersji. Dlaczego jeszcze warto korzystać z Google Analytics?

 

 

Sukces online z Google Analytics

Na każdym poziomie

Analytics nie jest prostym narzędziem, ale mimo to nawet początkujący użytkownicy poradzą sobie z pozyskaniem z niego podstawowych informacji. Osoby, które nie zajmują się dogłębną analizą ruchu na stronie, ale chcą wiedzieć, czy w ogóle jest odwiedzana, mogą skorzystać z jednego z domyślnych raportów i poznać m.in.: statystyki ruchu przychodzącego, liczbę i źródło konwersji oraz zainteresowanie treścią strony.

 

Dla profesjonalistów

Powierzając swoje konto Google Analytics agencji można pozyskać cenne analizy wraz z wnioskami. Efektem będą wskazówki optymalizacyjne, zwiększające użyteczność i skuteczność strony. Wiele raportów w GA wymaga specjalistycznej wiedzy, nie tylko z zakresu obsługi GA, ale również interpretacji danych. Niezbędna jest znajomość podstawowych przyczyn, które mogły wywołać zmiany w statystykach.

Pierwsze kroki w GA

Jeśli strona nie posiada konta GA, specjaliści z agencji marketingowych pomogą je utworzyć. Sprawdzą także poprawność implementacji kodu na stronie. Na początek współpracy otrzymasz ściągę z najważniejszych pojęć w GA, która umożliwi Ci samodzielną kontrolę odwiedzin w takim zakresie, jaki będzie odpowiedni dla Twojego biznesu. Pomoże Ci także interpretować raporty skuteczności działań SEO przygotowywane przez specjalistów z agencji.

 

Wiele możliwości

Jeśli promujesz swoją stronę nie tylko za pomocą działań SEO, ale również w Adwords, a dodatkowo prowadzisz sklep internetowy, GA daje możliwość szczegółowej analizy także w tych obszarach. Pomożemy Ci połączyć Google Analytics z kontem Adwords, aby śledzić skuteczność reklam i słów kluczowych za pomocą takich danych jak czas odwiedzin czy współczynnik odrzuceń. Dla sklepu internetowego wygenerujemy kod e-commerce, który pozwala na szczegółowe śledzenie sprzedaży, z wartością transakcji włącznie.

analityka internetowa podstawowe pojęcia

Współczynnik odrzuceń

Wskaźnik odrzuceń informuje, jaki procent internautów opuszcza witrynę bez przechodzenia na kolejne podstrony serwisu. Zależy on od wielu czynników, takich jak sposób prezentacji treści na stronie czy nawigacja. Przyjmuje się, że im niższy wskaźnik odrzuceń tym lepiej - wyjątkami są sytuacje, kiedy użytkownik odwiedza witrynę, od razu znajduje poszukiwaną informację (np. dane kontaktowe) - i szybko ją opuszcza. W takich przypadkach wysoki wskaźnik odrzuceń można odczytywać jako informację pozytywną. Analiza współczynnika odrzuceń wraz z pozostałymi danymi obrazującymi zachowanie internautów na stronie, takimi jak średni czas trwania wizyty, może prowadzić do wniosków na temat optymalizacji strony oraz poprawy jej funkcjonalności.

WSPÓŁCZYNNIK konwersji

Współczynnik konwersji (ang. conversion rate) to procentowy wskaźnik realizacji założonego przez Klienta celu np. złożenie zamówienia lub przesłanie zapytania ofertowego).

Przykłady celów strony WWW:

  • złożenie zamówienia 
  •  wysłanie zapytania ofertowego 
  • zapisanie się na newsletter 
  •  odwiedziny wybranej strony 
  • pobranie katalogu lub innego określonego pliku. 


 Wysoka liczba odwiedzających serwis WWW jest bezwartościowa jeśli nie idzie w parze z wysokim współczynnikiem konwersji celu. Najważniejsze jednak jest, aby zwiększony ruch na stronach powodował znaczący wzrost zapytań i sprzedaży Twoich usług i produktów.

 

KONWERSJa

Konwersja to wykonanie przez użytkownika ważnej czynności dla Reklamodawcy, która została wyznaczona dla danej strony www. Jest to mierzalny cel, który jest określony w narzędziach analitycznych np. Google Analytics. Konwersja AdWords występuje, kiedy użytkownik kliknie w reklamę linków sponsorowanych i wykonana określoną akcję na stronie, która jest monitorowana w procesie śledzenia konwersji. Przykładami takich akcji są: zakup, wysłanie zapytania czy zobaczenie danej podstrony itd.

 

ROI - RETURN ON INVESTMENT

Jest to jeden z ważniejszych wskaźników oceny efektywności kampanii. Istnieje wiele wzorów na obliczanie zwrotu z inwestycji np.: ROI= (Przychody- koszty)/koszty. Dzięki oszacowaniu ROI otrzymujemy informację ile zyskujemy na danej kampanii. Pomaga to podjąć decyzje na rozdysponowanie budżetu na cele reklamowe. Zwrot z inwestycji zazwyczaj wyznacza się szacunkowo. W celu dokładnego obliczenia trzeba znać całkowite poniesione koszty sprzedanych towarów i usług oraz całkowity przychód ze sprzedaży (zysk). Na podstawie wyznaczania ROI można otrzymać informacje, które kampanie są bardziej efektywne, tym samym, w które można więcej inwestować. Natomiast dla tych mniej efektywnych, mamy komunikat o ich dodatkowej optymalizacji. W celu pomiaru ROI należy wyznaczyć cele, które będą monitorowane czyli konwersje. Na tej podstawie mierzy się liczbę konwersji, które przynoszą korzyści np. zakup, zapisanie się na szkolenie itd. Pomiar efektywności kampanii jest bardzo ważny dla kampanii sprzedażowych, ale również dla wszystkich innych.

 

KPI- KEY PERFORMANCE INDICATOR

KPI skrót z angielskiego Key Performance Inidicators, są to kluczowe wskaźniki efektywności, określane inaczej jako wskaźniki sukcesu. Na podstawie takich wskaźników można zbadać efektywność prowadzonych działań marketingowych, celów wyznaczonych przez firmę. Najważniejsze jest prawidłowe wyznaczenie wskaźników efektywności. Dla każdej strony, kampanii, założeń firmy może być wyznaczone inne KPI, musi ściśle odnosić się do celów, jakie chce się osiągnąć. Prosta metoda określania KPI - to zdefiniowanie kroków, jakie chcemy, aby użytkownik wykonał po odwiedzeniu strony. Przykładami takich celów są: liczba odwiedzin, liczba konwersji. W celu mierzenia KPI należy określić dla wyznaczonych celów wartość liczbową.

widoczni oficjalnym partnerem google

Naszą skuteczność i jakość potwierdzają certyfikaty Google. Są one dla Ciebie gwarancją, że współpracujesz z profesjonalistami.

Poznaj historie sukcesu

20-krotna dynamika wzrostu sprzedaży.

Ponad 3500 fraz w czołówce wyników google.

więcej

Sprawdź szczegóły

Sprawdź a szczegóły

W czołówce Google na wszystkie nazwy modeli oferowanych samochodów

więcej

Sprawdź szczegóły

Sprawdź a szczegóły

3 razy więcej rezerwacji.

Ponad 9000 fraz w czołówce wyników Google.

więcej

Sprawdź szczegóły

Sprawdź a szczegóły

Aż 40% sprzedaży
z reklam Adwords

więcej

Sprawdź szczegóły

Sprawdź a szczegóły

Sprawdź pozostałe historie sukcesu

W marketingu internetowym przede wszystkim liczy się skuteczność w postaci pozyskanych konwersji.
Bo przecież kampanie, w które inwestujesz, muszą się opłacać.

Nasze kampanie Finansują się same

Wyślij zapytanie i sprawdź

Z nami będziesz w dobrym towarzystwie: